februar 2013

Hverdager hver dag

Jeg liker hverdager. Dager uten at noe skjer. Siden det er mye som skjer rundt meg, og av og til i høyt tempo, er det fint med slike stille dager som i dag. Gubben er hjemme igjen etter en tur til Østlandet så nå blir det "vanlig" familieliv ei stund. Etter at han hadde dratt på jobb hadde jeg en avtale med min herlige lille venn som skulle være her en liten stund. Det er så fint å få en liten flik av det miraklet det egentlig er å se et lite menneske utvikle seg. Sjarmisen greier å sette seg ned på huk og å reise seg opp igjen uten å falle og enda er det lenge til han er ett år!

Etterhvert ble det sovetid for slike små og han sovna med en gang han kom ned i vogna.

Det er stort sett dette jeg har brukt dagen på. Ingen spennende hendelser, men en dag til å kose seg på.

Nå er jeg straks klar til å dra på årsmøte. Det blir sikkert hyggelig, det også. Regner med å få postet et innlegg fra Gran Canaria også før jeg tar kvelden.

Håper du også har en hyggelig kveld.

Gran Canaria 2013 - en oppsummering

Jeg er glad i turer, både de til fots og turer på andre måter. Sydenturer er ikke noe unntak og når man kan krydre dem med slekt og venner gir det herlige dager i syden. Jeg og Gubben dro ned en fredag med direktefly fra Molde. Fremdeles er det uvant å reise uten "unger", men man venner seg til alt. Flyturen var fin. Vi fikk t o m god flymat!

Sent på kvelden møtte vi mamma, pappa og lillesøster Anita på Hotel Marine Elite (Tidligere Balito Beach). Det ble starten på ei flott uke med søskenbarn og andre slektninger. Fine turer, sol og varme - og vi fikk leet på dansefoten også!

Mamma, pappa og Anita bodde i det gule/hvite store bygget.

Det tar ca 1/2 time å gå inn til Puerto Rico. Tar man drosje er turen unnagjort på 5 min. Buss er også et alternativ siden det er busstopp utenfor hotellet.

Vi fikk tid til å gå på gode stier i fjellet.

Vi leide bil og kjørte rundt øya. Denne parkeringen har en helt egen historie....

Til og med på smale fjellveier finner man frisk frukt og mandelkaker.

Ingen sydentur uten strandliv.

Til og med denne plakaten er mere enn bare en plakat. Verden er sannelig ikke stor.

Alle dager har en solnedgang og ferien vår måtte jo også ta slutt. Vi opplevde veldig mye på ei lita uke, så i noen dager framover blir det sydemstemning i Hestiaverden.

Ha en fortsatt fin onsdag.

-klem-

Etter tur

Jeg er veldig glad i å være ute, spesielt i å gå tur i marka. Desverre er jeg også veldig ukomfortabel med glatt underlag så på et isete Nordmøre har fjellskoene fått hvile helt siden sist i November. I går fikk jeg meldinger fra to gode venner som skulle på tur og som lurte på om jeg ble med. Siden det ikke er snø nå syntes jeg det hørtes ut som en veldig god idë!

Jeg syns fremdeles det var en god idê og hadde en flott dag ute men det ble også en påminnelse om hvorfor jeg er sykemeldt. Hofter og bekken har slått seg helt "vrange". Jeg har store problemer med å gå (På flatt stuegulv!!!) og akkurat nå hater jeg trappa i huset. Håper virkelig at MRundersøkelsen om etpar uker kan gi svar på hvorfor det blir slik...

Det var ikke hverken slitsomt eller bratt der vi gikk, men myr med tuer var tydeligvis ikke min greie i dag.

Etter turen over myrene ble det en kjapp tur ut til havet. Mine fotografvenninner er flinke til å finne gode motiver.

Og jeg, da....

Etter at jeg hadde kommet hjem gikk det slik...

I gangen står etpar velbrukte fjellsko

På badegulvet lå et av mine yndlingsplagg (Jeg har hengt den på plass nå)

Resten av kvelden blir det litt lesing slik at jeg blir ferdig med "Øya" og litt strikking foran TV'n. Kanskje rekker jeg litt mere blogging også.

Ha en riktig god kveld.

Første dag på trening

For et års tid siden ble jeg medlem på treningssentret. Omtrent samtidig slo kroppen seg helt vrang og da ble jeg veldig forsiktig. Dermed ble treningsskoene satt bort og jeg ventet på å få vite hva som egentlig foregår i kroppen.

Nå vet jeg litt mere. Bl a er det ikke bare en fordel men også veldig viktig for min del å holde seg i bevegelse. For at jeg ikke skal gå lei må jeg prøve å variere litt. Takket være Knøtte ble det oppstart på treningssentret i dag. Det var veldig kjekt, men det gjelder å skynde seg langsomt. Innimellom er det øvelser jeg ikke kan gjøre, og da får man finne alternativer.

Skoene kom iallefall på.

En times trening gjorde godt. En flink instruktør og en god treningsvenninne er også veldig kjekt.

Treningen var variert og s l i t s o m  for ei utrenet kjerring.

Det var morsomt å prøve noe nytt også, for

boksing, det har jeg aldri prøvd før.

Treningen merkes i armene. Jeg vurderer å drikke kaffe med sugerør så jeg slipper å løfte koppen. Om dere ikke hører mere fra bloggen min er jeg redd jeg har gått rett tilbunns i svømmebassenget senere i kveld. Det er lenge siden jeg har vært der også, så det spørs hvor mange meter jeg får svømt iløpet av en time. Får satse på å holde meg på grunna.

Ha en fortsatt fin onsdagskveld.

Kveldsplaner

Siden jeg hadde en hel kveld hjemme - helt alene - hadde jeg tenkt å bruke den veldig fornuftig. Film og is var planen.

Men

Dette var før en god venninne lurte på om jeg blir med på trening i morgen...

Jeg ser fremdeles film

og spiser is...

Men nå har jeg litt dårlig samvittighet også!

Gleder meg til trening igjen, for det er altfor lenge siden sist.

Ha en riktig god natt.

Når avtaleboken er tom

DA kan jeg begynne å blogge igjen!! En gjenstridig influensa som varte i evigheter har "hefta" meg litt og da jeg "dro meg til igjen" var det like før vi skulle ut og reise. Jeg liker ikke å publisere at huset blir stående tomt og om jeg hadde blogget jevnlig ville det være merkelig om jeg plutselig holdt opp. Derfor venta jeg like godt til vi kom hjem fra Gran Canaria. Vi var bare borte en uke men rakk å få med oss masse alikevel. Bloggen blir oppdatert etterhvert :)

Jeg kikka gjennom avtaleboka mi og så at det var mange blanke ark der..

Det gikk ikke lang tid før jeg oppdaget at jeg ikke hadde notert ting der.... Legebesøk og møte på NAV stod der, men kundekveld, møter, Trondheimstur, reise til England, selskap, bok-ring (feilskrevet med vilje slik at folk skal forstå hva jeg mener) og mye annet hyggelig stod ikke der. Jeg hadde ikke skrevet opp Italia heller, men det er fordi det er lenge til. Denne uka er ganske rolig. Kanskje jeg til og med rekker å blogge litt?

Sydenturen har førsteprioritet men for at jeg skal bli âjour her blir det andre innlegg også. Først må jeg bare skrive litt. Når avtaleboka mi er tom er det nemlig ikke fordi det ikke skjer noe. Når avtaleboka er tom er det fordi jeg ikke har skrevet i den.

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld.

, Averøy

Hestia var ilden og hjertets gudinne. Den som holdt liv i flammen... Fordi min mann D og mine to voksne sønner er det viktigste i mitt liv, har jeg lånt navnet. Uansett hva som skjer, er mitt hjerte hos disse tre og det vi har sammen.